U bent hier

Privacyverklaring

PRIVACYVERKLARING OPL
(VERSIE 1/2018)

 

 

De Vriendenkring der Officieren van BPO (OPL) hecht veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens.

In deze privacyverklaring willen we heldere en transparante informatie geven over welke gegevens we verzamelen en hoe wij omgaan met persoonsgegevens. Wij doen er alles aan om uw privacy te waarborgen en gaan daarom zorgvuldig om met deze persoonsgebonden gegevens. OPL houdt zich in alle gevallen aan de toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Dit brengt met zich mee dat wij in ieder geval:

  • Uw persoonsgegevens verwerken in overeenstemming met het doel waarvoor deze zijn verstrekt
  • Deze doelen en type persoonsgegevens zijn beschreven in deze Privacyverklaring;
  • Verwerking van uw persoonsgegevens is beperkt tot enkel die gegevens welke minimaal nodig zijn voor de doeleinden waarvoor ze worden verwerkt;
  • Passende technische en organisatorische maatregelen hebben genomen zodat de beveiliging van uw gegevens gewaarborgd is;
  • Geen persoonsgegevens doorgeven aan andere partijen, tenzij dit nodig is voor uitvoering van de doeleinden waarvoor ze zijn verstrekt;
  • Op de hoogte zijn van uw rechten omtrent uw persoonsgegevens, u hierop willen wijzen en deze respecteren.

Als vereniging zijn wij verantwoordelijk voor uw persoonsgegevens en die van je partner indien van toepassing. Indien u na het doornemen van onze privacyverklaring vragen heeft hierover kan je contact opnemen via onderstaande gegevens:

Voorzitter OPL: voorzitter@opl-online.be
Parkstraat 36, 3000 LEUVEN

Of het secretariaat: secretaris@opl-online.be

 

Waarom verwerken wij persoonsgegevens?

Uw persoonsgegevens worden door OPL verwerkt ten behoeve van volgende doeleinden en rechtsgronden:

  • Om te kunnen deelnemen aan de activiteiten (bv Algemene Vergadering) van OPL.
  • Het versturen van Bulletins en uitnodigingen.
  • Het bijhouden van de website www.opl-online.be (verslagen activiteiten, fotoreportages, ledenlijst, Raad van Bestuur).

Voor de bovenstaande doelstellingen kunnen wij volgende persoonsgegevens van u en/of u partner vragen:

  • Persoonlijke identiteitsgegevens (naam, voornaam, adres, telefoonnummers, e-mail).
  • Identiteitsgegevens uitgegeven door de overheid (identiteitskaartnummer en/of nationaal nummer, enkel indien noodzakelijk voor de activiteit).
  • Persoonlijke kenmerken (geboortedatum, geboorteplaats).
  • Automerk en nummerplaat.

We gebruiken de verzamelde gegevens alleen voor de doeleinden waarvoor we de gegevens verkregen hebben.

 

Verstrekking aan derden

De gegevens die u aan ons geeft kunnen wij aan derde partijen verstrekken indien dit noodzakelijk is voor uitvoering van de hierboven beschreven doeleinden.

Zo maken wij gebruik van een derde partij voor:

  • Het verzorgen en verspreiden van nieuwsbrieven, bulletins.
  • Hosten van de website.
  • Daguitstappen, vergaderingen of activiteiten georganiseerd door derden.

Wij geven nooit persoonsgegevens door aan andere partijen waarmee we geen verwerkersovereenkomst hebben afgesloten. Verder zullen wij de door u verstrekte gegevens niet aan derden door geven tenzij dit wettelijk verplicht is.

 

Bewaartermijn

OPL bewaart persoonsgegevens voor de duur van het lidmaatschap, één jaar en jaarlijks hernieuwbaar.

 

Beveiliging van de gegevens

Wij hebben passende technische en organisatorische maatregelen genomen om persoonsgegevens van u te beschermen tegen onrechtmatige verwerking, zo hebben we bijvoorbeeld de volgend maatregelen genomen:

  • Alle personen die namens OPL van uw gegevens kennis kunnen nemen (leden DIRCOM), zijn gehouden aan geheimhouding daarvan.
  • De ledenlijst, bulletins, … op de website zijn beschermd met een wachtwoord.
  • Enkel de verantwoordelijke van de database kan wijziging aanbrengen aan de gegevens en deze eventueel doorsturen naar de andere leden.

De persoonsgegevens worden bijgehouden op de server van de provider van de hosting van de website, de ledenlijst, … zijn beschermd met een paswoord op de website.

 

Uw rechten omtrent uw gegevens

U heeft recht op inzage en recht op correctie of verwijdering van de persoonsgegevens welke wij van u

ontvangen hebben. Dit kan via https://opl-online.be/user.

Bovenaan dit privacy statement staat hoe je contact met ons kan opnemen. Tevens kunt u bezwaar maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens (of een deel hiervan). Ook heeft u het recht om de door u verstrekte gegevens door ons te laten overdragen aan uzelf of in opdracht van u direct aan een andere partij (bv Een oud collega vraagt adresgegevens).

 

Klachten

Mocht u een klacht hebben over de verwerking van uw persoonsgegevens dan vragen wij u hierover direct contact met de Voorzitter of Secretaris van de Vereniging op te nemen.

U heeft altijd het recht een klacht in te dienen bij de Privacy Commissie, dit is de toezichthoudende autoriteit op het gebied van privacybescherming.

 

Wijziging privacyverklaring

OPL  kan zijn privacyverklaring wijzigen. Van deze wijziging zullen we een aankondiging doen op onze website en in een bulletin.

 

# Privacy # Disclaimer # Website by Witth #